Alla som driver en butik måste ha någon form av kassaregistrering enligt lag. Det är ett krav från Skatteverket. Men det innebär inte att du måste välja en traditionell kassaterminal med tillhörande kortläsare. Det finns andra lösningar som är enklare, smidigare och anpassade till dagens teknologi. Både med och utan en fysisk terminal.
Tänk flexibilitet, tänk mobilt
När du ska välja en kassalösning bör den passa din verksamhet. Ett alltför avancerat system kan kännas krångligt och är oftast onödigt dyrt. System som kan vara kopplade till en smartphone är populära, vilket kan vara en liten dosa kopplad till mobilen eller en app som fungerar som ett kassasystem.
Men den kassalösning du väljer bör helst vara flexibel. Det innebär att den ska kunna acceptera de flesta kontokort och ha praktiska funktioner inbyggda. En sådan smart funktion är att kassalösningen klarar av att samtidigt sköta bokföringen. Det sparar både tid och pengar.
Välj molnbaserade tjänster
Det kan givetvis kännas lite riskabelt om kassaregistret kraschar, men är systemet kopplat till en molntjänst finns allting sparat. Dessutom innebär en sådan kassalösning möjlighet till snabb support.